Zonepi radar 13/2021
Stalo se
Vyšel Gnome 40
GNOME 40 je nejnovější vydání GNOME a je výsledkem šestiměsíční usilovné práce komunity okolo GNOME. Součástí jsou nové hlavní funkce a vlastnosti, stejně jako řada menších vylepšení a oprav chyb. Vydání obsahuje celkově 24 571 změn od přibližně 822 přispěvatelů.
Jak získat GNOME 40
Software GNOME je svobodný software: veškerý náš kód je k dispozici ke stažení a může být svobodně upravován a šířen v souladu s příslušnými licencemi. Jestli si jej chcete nainstalovat, doporučujeme vám vyčkat na oficiální balíčky od svého dodavatele nebo distribuce. Populární distribuce nasadí GNOME 40 brzy a některé již mají vydání GNOME ve vývojových verzích zahrnuto.
O GNOME
Projekt GNOME je mezinárodní komunita podporovaná neziskovou nadací. Zaměřujeme se na vynikající uživatelský komfort a prvotřídní internacionalizaci a přístupnost. GNOME je svobodný a otevřený projekt: jestli se k nám chcete přidat, jste vítáni.
Zdroje:
Vyšel MagPi #104
Raspberry Pi je dokonalým doplňkem každého DIY projektu. V tomto vydání časopisu MagPi jsme požádali PJ Evanse (našeho rezidentního odborníka na internet věcí), aby vybral ty nejlepší projekty pro inteligentní domácnost.
Zdroj: Build the home of the future in The MagPi #104
Jak globální nedostatek čipů „ovlivňuje všechno“
Cristiano Amon, nadcházející generální ředitel výrobce čipů Qualcomm, v rozhovoru pro CNET varuje, že nedostatek může skončit až koncem roku 2021.
Zdroj: From PS5 to Ford F-150: How a global chip shortage is ‚impacting everything‘
Video
Chystá se
Jednočip od Raspberry Pi míří na Arduino
Přidejte se k nám a přivítejte nové Raspberry Pi RP2040 a novorozence Arduino Nano RP2040 Connect, které budou v předprodeji již v příštích několika týdnech!
– Massimo Banzi (co-founder & chairman) & Fabio Violante (CEO)
Zdroj: Welcome Raspberry Pi to the world of microcontrollers
Projekty týdne
Grafické rutiny pro obrazovky Raspberry Pi Pico
Pimoroni představil dva doplňky s obrazovkami: 🛒 Pico Display a 🛒 Pico Explorer. V souboru Pimoroni UF2 je jne velmi základní sada metod. V tomto článku se snažíme vysvětlit, jak se obrazovky pomocí těchto pokynů ovládají na nízké úrovni, a poskytnout knihovnu dalších rutin a ukázkový kód, který vám pomůže vytvořit ohromující displeje.